Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2011

π. Συμεών Κραγιόπουλος: "H Σύναξις της Υπεραγίας Θεοτόκου"

Ο Θεός «εαυτόν εκένωσεν»

Πολλά ακούμε αυτές τις ημέρες, πολλά λέγονται, πολλά ψάλλονται. Ένα είναι το γεγονός, ότι ο Θεός «εαυτόν εκένωσεν» και έγινε άνθρωπος, εάν θέλετε, για να κενώσει και ο άνθρωπος τον εαυτό του, για να γίνει θεός. Αφήνει τρόπον τινά ο Θεός τη θεότητά του, χωρίς να την αφήσει. Aλλά, ενώ είναι μόνο Θεός, αποφασίζει να γίνει και άνθρωπος, και αυτό είναι κένωση.

Αιμίλιος Πολυγένης: "Άγιε Πέτρας, η Μητέρα Εκκλησία δεν χτυπά τα παιδιά της"!

(προσωπικό σχόλιο: Ο κύριος Πολυγένης για άλλη μια φορά ξεπέρασε τον εαυτό του. Μακράν, το καλύτερο κείμενο που έχω διαβάσει το τελευταίο καιρό. Συγχαρητήρια! Συγχαρητήρια! Συγχαρητήρια!)

Διαβάσαμε πολλές απόψεις και σχόλια για την προφυλάκιση του Γέροντα Εφραίμ.

Άλλες επώνυμες και άλλες ανώνυμες. Άλλες υπέρ του και άλλες όχι. Μόνο μία (επώνυμη) άποψη δεν θελήσαμε να δημοσιεύσουμε, καίτοι την λάβαμε ουκ ολίγες φορές στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο.

Εκείνη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Πέτρας κ. Νεκταρίου. Όχι γιατί δεν μας εκφράζει.

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

Νικόλαος Σωτηρόπουλος: Η ανθρώπινη δικαιοσύνη (εξ αφορμής της προφυλακίσεως του π. Εφραίμ)


H Δικαιοσύνη τής Ελλάδος δεν έκλεισε στις φυλακές σωματέμπορους και εμπόρους ναρκωτικών. 

Επίσης δεν έκλεισε στις φυλακές κλέπτες πολιτικούς και ανθρώπους τους, οι οποίοι κατέκλεψαν και ρήμαξαν το δημόσιο ταμείο και οδήγησαν την Ελλάδα σε χρεωκοπία και την καταχρέωσαν σε ξένους τοκογλύφους και την υποδούλωσαν και την κατεξευτέλισαν παγκοσμίως, περιήγαγαν δε μεγάλο μέρος του Ελληνικού λαού σε δεινή οικονομική κρίσι, ώστε άνθρωποι, οι οποίοι δεν έχουν πίστι στο Θεό, ν’ απελπίζωνται και ν’ αυτοκτονούν. 

π. Συμεών Κραγιόπουλος: "Χριστούγεννα" (2η ομιλία)

Τί άλλο θέλει ο άνθρωπος για πάντα;
Πολύ ευλογημένη είναι αυτή η νύκτα, αδελφοί μου. Μας αξίωσε ο Θεός ακόμη μια φορά να βρεθούμε στον ναό του, μέσα στη λατρεία, μέσα στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 75

Η θεία ηδονή που πηγάζει από την καρδιά.

75. Είναι καταλληλη ευκαιρία να πούμε: Ποιος μπορεί να περιγράψει τη γλυκύτητα του μελιού σ' εκείνους που δεν το έχουν γευθεί ποτέ; Και ασύγκριτα πολύ περισσότερο, ποιος θα περιγράψει τη θεία ηδονή και την υπερφυσική και ζωήρρυτη ευφροσύνη που πηγάζει από την καρδιακή καθαρή και αληθινή προσευχή και που αναβρύζει αέναα; Όπως λέει ο Θεάνθρωπος Ιησούς: «Εκείνος που θα πιει από το νερό που θα του δώσω εγώ, δε θα διψάσει στον αιώνα, αλλά το νερό που θα του δώσω θα γίνει μέσα του πηγή νερού που θα αναβλύζει ζωή αιώνια»(Ιω. 4, 14)· και πάλι: «Αν κανείς διψά, ας έρχεται σ' εμένα και ας πίνει.

Τα βιβλία της Αννας - Θρησκευτικά Β' Γυμνασίου χωρίς Ιησού και Παναγία

(Δηλώστε την αντίθεσή σας στα νέα προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών κάνοντας "like" στη σελίδα που δημιουργήσαμε στο Facebook

Για την Διαμαντοπούλου έχει μεγαλύτερη σημασία η ενότητα «Ο Ιησούς Χριστός στο κοράνι και στη λογοτεχνία του Ισλάμ» παρά να διδαχθούν οι μαθητές για την Παναγία, τα Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Κυρίου!!!!

Πρωτ/ρος Γεώργιος Δρομπαράκης: "Η Γέννησις του Σωτήρος Χριστού"

Το κοντάκιο της εορτής των Χριστουγέννων, από τα γνωστότερα τροπάρια της Εκκλησίας μας, μας οδηγεί στην επισήμανση σημαντικών και καίριων διαστάσεων της εορτής.

«Η Παρθένος σήμερον τον υπερούσιον τίκτει, και η γη το σπήλαιον τω απροσίτω προσάγει∙ άγγελοι μετά ποιμένων δοξολογούσι, μάγοι δε μετά αστέρος οδοιπορούσι∙ δι’ ημάς γαρ εγεννήθη παιδίον νέον ο προ αιώνων Θεός».

(Η Παρθένος Μαριάμ σήμερα γεννά Αυτόν που είναι πάνω από κάθε κτιστή ουσία και η γη προσφέρει στον απρόσιτο αυτόν Θεό το σπήλαιο. Άγγελοι δοξολογούν το γεγονός μαζί με τους ποιμένες, ενώ οι μάγοι οδοιπορούν (προς τη Βηθλεέμ) με οδηγό το αστέρι. Διότι για εμάς και για τη σωτηρία μας γεννήθηκε ως βρέφος ο προαιώνιος Θεός).

Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου: "Ο Εχθρός έπεσε στην παγίδα που έστησε ο ίδιος"!

"Ει εμέ εδίωξαν και υμάς διώξουσιν"!
Ο ΚΥΡΙΟΣ

Κανείς δεν μπορεί να δουλεύει σε δύο κυρίους. Η διοίκηση της Εκκλησίας ή με την εξουσία θα είναι ή με το λαό του Θεού. Ποια άλλα μέτρα περιμένει να λάβει εναντίον της Πίστεως η εξουσία, για να συνειδητοποιήσει τον διωγμό; Το Κακό δρα πλέον απροκάλυπτα.

Η δίωξη του Γέροντος Εφραίμ δεν εξέπληξε καθόλου τους πιστούς. Δεν τους έθλιψε. Μάλλον τους χαροποίησε. Ο ελληνικός λαός που νιώθει στο πετσί του την καταπίεση και τη θλίψη περιμένει την Εκκλησία να γίνει ο σύμμαχός του στον πόλεμο που δέχεται από την εξουσία. Είναι η μόνη συνεκτική του δύναμη. Η Εκκλησία θα ενώσει το λαό.

Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2011

Παύλος, μητρ. Γλυφάδας: "Η προφυλάκιση Εφραίμ ήταν σκληρή και σκανδαλώδης"

Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης & Βάρης, επισκέφθηκε στις Φυλακές, τον Ηγούμενο Εφραίμ.

O Μητροπολίτης Γλυφάδας. Ε. Β. Β. & Β. κ. Παύλος επισκέφθηκε την Πέμπτη 29/12/2011 το πρωί, τον δέσμιο Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, Γέροντα Εφραίμ, στις φυλακές Κορυδαλλού οπου κρατείται .

Ο Σεβασμιώτατος, πριν εισέλθει εντός του Σωφρονιστικού Καταστήματος Κορυδαλλού, εξέφρασε και προφορικώς την συμπαράστασή του, προς τον δοκιμαζόμενο Γέροντα Εφραίμ, με την παρακάτω δήλωση:

«Ο τρόπος για την απόφαση προφυλάκισης του Γέροντος Εφραίμ, ήτο άστοχος, άδικος, σκανδαλώδης, ασεβής, σκληρός, ακατάλληλος στον χρόνο, ανεπίτρεπτος.

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗ ΦΥΛΑΚΙΣΗ ΤΟΥ, Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΠΩΣ Ο ΠΟΥΤΙΝ ΤΟΥ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Ο καταδιωκώμενος Ηγούμενος, αποκαλύπτει μέρος της συνομιλίας του με τους ισχυρούς άνδρες της Ρωσίας (Πούτιν και Μεντβέντεφ), που τον προσκάλεσαν στα σπίτια τους κατά την παραμονή τους στη Μόσχα!

Συγκεκριμένα, αναφέρει πως τους είπε ότι ο πλούτος της Ρωσίας είναι η Ορθοδοξία, ενώ στην έκκλησή του για ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ στη χώρα μας, ο Ρώσος Πρωθυπουργός του υποσχέθηκε πως θα το κάνει κι αυτό!!!

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 74

Η θεία και η επίπλαστη παρηγοριά.

74. «Όταν ο νους μας αρχίσει να αισθάνεται την παρηγοριά του Αγίου Πνεύματος, τότε και ο σατανάς έρχεται μέσα στη νυκτερινή ησυχία, όταν κανείς έρθει σε ελαφρότατο ύπνο, και με κάποια αίσθηση που φαίνεται γλυκιά, παρηγορεί την ψυχή. Αν λοιπόν ο νους βρεθεί να κρατεί θερμά τη μνήμη του αγίου ονόματος του Κυρίου Ιησού και μεταχειρίζεται σαν όπλο κατά της απάτης το άγιο και ένδοξο αυτό όνομα, εγκαταλείπει ο πλάνος τη δολοπλοκία του, αλλά σηκώνει φανερό πόλεμο κατά της ψυχής. Από αυτό ο νους μαθαίνει με ακρίβεια την απάτη του πονηρού και αυξάνει περισσότερο την πείρα του στη διάκριση».

Βιβλιοπαρουσίαση: Νέο βιβλίο του γέροντος ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΥ ΣΙΜΩΝΟΠΕΤΡΙΤΟΥ

Τίτλος: Νηπτική ζωή και ασκητικοί κανόνες - Ερμηνεία στους Οσίους Πατέρες Αντώνιο, Αυγουστίνο και Μακάριο

Συγγραφέας: Αρχιμ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης
Εκδοτικός Οίκος: Ίνδικτος
Έτος εκδόσεως: 2011
Μήνας έκδοσης: Δεκέμβριος
Σελίδες: 584
Τιμή: €16,00

Λίγα λόγια για το βιβλίο: Στο παρόν βιβλίο σχολιάζεται μέρος των κανόνων του Μεγάλου Αντωνίου, όλο σχεδόν το μοναστηριακό τυπικό και ο κανόνας του Αγίου Αυγουστίνου, και μέρος του κανόνος του Αγίου Μακαρίου. Ο Γέροντας Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης με πατερικό φρόνημα επανέρχεται σε αυτό που δίδαξαν οι πατέρες και έζησε η εκκλησία για πολλούς αιώνες στο Βυζάντιο.

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 73

Συνέχεια για τη φαντασία και για εντυπώσεις στο νου και για τα σημάδια της πλάνης και της αλήθειας.

73. Αν ησυχάζεις και θέλεις να είσαι μόνος με μόνο το Θεό, μην παραδεχτείς ποτέ ό,τι και να δεις, αισθητό ή νοερό, μέσα σου ή από έξω, ακόμη και αν είναι η όψη τάχα του Χριστού ή μορφή Αγγέλου ή Αγίου ή ένα φωτεινό αποτύπωμα που σχηματίζεται ως φαντασία στο νου, αλλά να μείνεις δύσπιστος και επιφυλακτικός σ' αυτό, ακόμη κι αν πρόκειται για κάτι αγαθό, προτού ρωτήσεις εκείνους που έχουν πείρα, καθώς είπαμε. Αυτό είναι πάρα πολύ ωφέλιμο και πάρα πολύ αγαπητό στο Θεό και ευπρόσδεκτο από Αυτόν.

Νικόλαος Χειλαδάκης: "Ο Ηγούμενος Εφραίμ είναι μόνο η αρχή"

«Παλιά αν ένας ευλαβής ασχολείτο με την κατάσταση στον κόσμο δεν πρέπει να ήταν καλά, ήταν για κλείσιμο στον Πύργο.

Σήμερα αντίθετα αν ένας ευλαβής δεν ενδιαφέρετε και δεν πονεί για την κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο, είναι για κλείσιμο στον Πύργο» - Πατήρ Παΐσιος ο αγιορείτης

Το σοκαριστικό θέαμα ένας ηγούμενος από την μεγαλύτερη μονή του Αγίου Όρους να σέρνετε στις φυλακές σαν κοινός κατάδικος, προκαλώντας τις ανάλογες αλγεινές εντυπώσεις σε τοπικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, δεν είναι παρά η αρχή μιας σειράς επιθέσεων κατά του Αγίου Όρους, της ελληνικής εκκλησίας και της Ορθοδοξίας στην χώρα μας.

Ίσως δεν θα αργήσει ο καιρός που ακόμα και η ομολογία πίστεως θα θεωρείται αναχρονιστική και αξιόποινη πράξη και η ανάρτηση δημόσια των εικόνων του Χριστού και της Παναγίας, θα θεωρείτε… παραβίαση των «δημοκρατικών» και «ανθρωπίνων» δικαιωμάτων των «ελεύθερα σκεπτόμενων» ελλήνων πολιτών.

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 72

Άλλο είναι η απάθεια του νου και άλλο η αληθινή προσευχή, η οποία είναι και μεγαλύτερο.

72. Πρέπει να γνωρίζομε λοιπόν και τούτο· ότι, σύμφωνα με τον άγιο Μάξιμο, δεν μπορεί ο νους να φτάσει στην απάθεια από μόνη την πρακτική, αν δεν έχει διαδοχικά πολλές και ποικίλες θεωρίες. Αλλά πάλι, σύμφωνα με τον θειότατο Νείλο, είναι δυνατό και στην απάθεια να φτάσει κανείς και να μην προσεύχεται αληθινά, αλλά να ποικίλλεται ο νους του και να είναι μακριά από το Θεό. 

Λέει συγκεκριμένα αυτός ο Άγιος: «Και αν ακόμη ο νους ξεπεράσει τη σωματική θεωρία, δεν είδε ακόμη τέλεια τον τόπο του Θεού. Γιατί μπορεί να βρίσκεται στη γνώση των νοημάτων και να ποικίλλεται σύμφωνα με αυτήν».

Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 71

Ακόμη λίγα για την καθαρή προσευχή.

71. Λέει ο άγιος Νείλος: « Ν' αγωνίζεσαι να κρατήσεις το νου σου, στον καιρό της προσευχής, κωφό και άλαλο, και έτσι θα μπορέσεις να προσευχηθείς». Επίσης λέει: «Εγώ λέω κάτι δικό μου, που το έχω πει και σε νεωτέρους. Μακάριος ο νους, ο οποίος κατά τον καιρό της προσευχής απέκτησε τέλεια αμορφία». 

Και ο άγιος Φιλόθεος λέει: «Είναι πολύ σπάνιο να βρεις ανθρώπους που το λογιστικό τους τελεί σε ησυχία. Αυτό συμβαίνει μόνο σ' εκείνους που με τον τρόπο αυτό μηχανεύονται να κρατούν πάντοτε μέσα τους τη θεία χαρά και παρηγοριά». 

π. Συμεών Κραγιόπουλος: "Χριστούγεννα"

Εξαρτάται από μας, εάν θα γίνουμε κοινωνοί όλων αυτών που έχουμε μέσα στη λατρεία, μέσα στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Τα θεία πράγματα δεν μπορεί κανείς να τα πλησιάζει όπως όπως. Και μακριά κανείς να είναι από τα θεία πράγματα είναι κακό μεγάλο και κοντά να είναι, εάν δεν είναι όπως πρέπει, είναι επίσης κακό.

Νικ. Σηφουνάκης: "Το ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ έχει μετατραπεί σε οίκο χρηματιστηρίου" - Ξαναχτύπησε ο Ελεεινός Γραικύλος Χριστιανομάχος!

Θα μπορούσε να λείπει η...γνώμη ενός από τους μεγαλύτερους και αθλιότερους χριστιανομάχους, στις πρόσφατες εξελίξεις με τον Ηγούμενο Εφεραίμ; Φυσικά όχι! Καμαρώστε λοιπόν τον τρισάθλιο αυτό τύπο, στις νέες του ύβρεις εναντίον της Ορθοδοξίας:

"Τέσσερα χρόνια μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου του Βατοπεδίου δεν έχει αποδοθεί δικαιοσύνη. Ένα από τα μεγάλα θέματα στα οποία πρέπει να δρομολογηθούν διαδικασίες εκσυγχρονισμού είναι η επιτάχυνση στην απονομή της και είναι ενθαρρυντικό ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης εργάζεται γι΄αυτό.

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 70

Περισσότερα για το νου.

70. Επίσης πρέπει και ο ίδιος ο νους, ως αμερής και απλή και αυτοτελής ουσία που είναι, καθαρή και φωτοειδής, να προσέχει και να φυλάει τον εαυτό του αμέτοχο και χωρισμένο από τη φαντασία. Γιατί έχει και αυτός από τον εαυτό του τη φυσική δύναμη γι' αυτό, όπως και για να περιστρέφεται, να επανέρχεται και να κινείται ακράτητα προς τον εαυτό του. 

Τούτο είναι η «στάση» του νου, η οποία γίνεται σ' αυτόν από τη θεία χάρη, σύμφωνα με τον Ιωάννη της Κλίμακος που λέει: «Μόνο το Άγιο Πνεύμα μπορεί να σταματήσει το νου». Γιατί ο νους, αν και ως δύναμη της ψυχής κινείται και κατά κάποιο τρόπο εξουσιάζεται από αυτή, είναι ωστόσο και ονομάζεται οφθαλμός της ψυχής, παρ' όλο που, όπως είπαμε, είναι προικισμένος και με κάποια δική του δύναμη φυσική, απλή και αυτοτελή. Γι' αυτό και όταν ο νους βρίσκεται σε φυσικές σχέσεις με την ψυχή και τις δυνάμεις της, τότε είναι και δυνάμει νους και τότε καλείται «ψυχικός άνθρωπος».

Φιοντόρ Ντοστογιέφκσι: "Τα Χριστούγεννα ενός αγοριού" - Από το ημερολόγιο του συγγραφέα

I. ΤΟ ΑΓΟΡΙ «ΜΕ ΤΟ ΑΠΛΩΜΕΝΟ ΧΕΡΙ»

Τα παιδιά είναι κόσμος παράξενος, κοιμούνται κι ονειρεύονται. Πριν από τα Χριστούγεννα, αλλά και στη διάρκεια των Χριστουγέννων, συναντούσα συνεχώς στο δρόμο, σε συγκεκριμένο σημείο, ένα αγοράκι όχι μεγαλύτερο από εφτά χρονών. Μέσα στην τρομερή παγωνιά ήταν ντυμένο σχεδόν καλοκαιρινά, αλλά ο λαιμός του, πάντα τυλιγμένος με ένα κουρέλι, έδειχνε ότι κάποιος, παρ' όλα αυτά, το είχε φροντίσει πριν το στείλει έξω. Κυκλοφορούσε «με το χέρι απλωμένο». Ο όρος είναι τυπικός, και σημαίνει «ζητιανεύω». Τον επινόησαν αγόρια σαν κι αυτό. 

Υπάρχουν πλήθος από αυτά τα παιδιά, που στριφογυρνούν στα πόδια μας και επαναλαμβάνουν δυνατά κάποιες αποστηθισμένες φράσεις. Όμως, τούτο το μικρό δε φώναζε, μιλούσε αθώα, ασυνήθιστα θα έλεγα, και με κοιτούσε με εμπιστοσύνη στα μάτια — θα πρέπει να ήταν καινούργιο στο επάγγελμα. Στην ερώτησή μου απάντησε ότι έχει μια αδελφή, που είναι άνεργη και άρρωστη. Μπορεί να ήταν κι έτσι.

2η Ομιλία του π. Θεμιστοκλέους Χριστοδούλου για τον παπά-Φώτη τον Λαυριώτη.



Μία σύγχρονη ασκητική μορφή που έζησε στα χρόνια μας στο νησί της Λέσβου, ο παπα-Φώτης υπήρξε αναμφισβήτητα μία μορφή κολλυβαδικής εποχής, με αρχές και βιώματα οσίων ασκητών, που μόνο στα συναξάρια των αγίων διαβάζουμε. Ήταν διά Χριστόν σαλός. Αγιορείτης στο ξεκίνημα της ιερατικής του διακονίας, αλλά και μέχρι τέλους πιστός στις αρχές της μοναχικής πολιτείας, παρ'όλο που έζησε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του ένας περιπλανώμενος για την αγάπη του Χριστού μας.

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 69

Οι πέντε δυνάμεις της ψυχής. Οι φαντασίες που είναι οικείες της ψυχής και του νου. Πρέπει ν' αποφεύγομε τελείως τη φαντασία και τα σχήματα και τις αποτυπώσεις και τις διαμορφώσεις στην καθαρή προσευχή και στην απλή και ενιαία εργασία του νου.

69. Η ψυχή, όπως είπαμε, έχει το να φαντάζεται όχι μόνο από τους δαίμονες, αλλά και η ίδια από τη φύση της, αφού έχει πέντε δυνάμεις, το νου, τη διάνοια, τη δόξα (γνώμη), τη φαντασία και την αίσθηση, όπως και το σώμα έχει τις πέντε αισθήσεις όραση, όσφρηση, ακοή, γεύση και αφή. Έτσι η φαντασία είναι μία από τις αισθήσεις της ψυχής, όπως είπαμε, με την οποία και φαντάζεται η ψυχή.

Η ψυχή λοιπόν, αν θέλει να οικονομεί και να διευκρινίζει ορθά τα του εαυτού της, πρέπει να αγωνίζεται ν' αναπτερώνει και ν' ανυψώνει ολικά προς το Θεό εκείνες τις δυνάμεις της που την ενώνουν περισσότερο με το Θεό, και στον παρόντα αιώνα και στον μέλλοντα· για τις άλλες απλώς να φροντίζει και να τις μεταχειρίζεται και να πράττει όπως χρειάζεται. Ας έξετάσομε λοιπόν τι λένε οι Πατέρες και τι είναι εύλογο γι' αυτά.

Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2011

“Τιμή και δόξα στο σεβαστό Γέροντα Εφραίμ”


Ιερεμίας (Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως)

Εκφράζω την έντονη αγανάκτησή μου, αλλά και την αγανάκτηση του κλήρου και του ευσεβούς λαού της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, δια την ανεπίτρεπτη επίθεση που έγινε κατά της Εκκλησίας γενικώς και του Μοναχισμού ιδιαίτερα με την σύλληψη του εναρέτου και ευπαιδεύτου Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου του Αγίου Όρους πατρός Εφραίμ, ημέρα μάλιστα της Μητροπόλεως των εορτών, της Σαρκώσεως του Υιού του Θεού.

Θεωρούμε την απόφαση αυτή ως ανεπίτρεπτη για την ορθόδοξη πατρίδα μας και ως αγνωμοσύνη του Κράτους μας κατά της Μητρός Εκκλησίας, εις την οποίαν αυτό οφείλει την ζωή του με την θυσία μυριάδων Αρχιερέων, Ιερέων και Μοναχών για την απελευθέρωσή του.


Νικόλαος Σωτηρόπουλος: "Εκκλησία" (Αντιχιλιαστικό Εγχειρίδιο - Απαντήσεις στους "Μάρτυρες του Ιεχωβά")

Οι Χιλιασταί διδάσκουν, ότι την Εκκλησίαν αποτελούν μόνον 144.000 εκλεκτοί της Καινής Διαθήκης, όλοι Μάρτυρες του Ιεχωβά, και ότι αυτοί μόνον υπάγουν εις τον ουρανόν. Όλοι δε οι άλλοι όσοι σώζονται εκ των εποχών της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης είνε δήθεν εκτός της Εκκλησίας και θα κληρονομήσουν την γην. Την παράδοξον αυτήν διδασκαλίαν οι Χιλιασταί προσπαθούν να στηρίξουν εις τα εξής χωρία:
«Μή φοβοῦ, τό μικρόν ποίμνιον ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατήρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τήν βασιλείαν» (Λουκ. ιβ' 32).
«Καὶ ἄλλα πρόβατα ἔχω, ἃ οὐκ ἔστιν ἐκ τῆς αὐλῆς ταύτης· κἀκεῖνά με δεῖ ἀγαγεῖν, καὶ τῆς φωνῆς μου ἀκούσουσι, καὶ γενήσεται μία ποίμνη, εἷς ποιμήν» (Ίωάν. ι' 16).

π. Συμεών Κραγιόπουλος: "Νουθεσίες για το Δωδεκαήμερο των Χριστουγέννων"

Θα πούμε πάλι μερικά πρακτικά με την ευκαιρία που πλησιάζουμε τις γιορτές. Τη γιορτή της Γεννήσεως του Κυρίου, την Πρωτοχρονιά και τα Θεοφάνεια.

Η άκτιστη Χάρις μεταδίδεται μέσα από υλικά στοιχεία

Οπωσδήποτε τις γιορτές όλοι ετοιμάζονται από πάσης πλευράς: να έχουν καθαρό σπίτι, να ντυθούν καθαρά και, ει δυνατόν, να φορέσουν καινούργια ενδύματα, να μαγειρέψουν καλύτερα, να φάνε καλύτερα.

Βίντεο: 25 χρόνια χριστουγέννων (Ένα αποτέλεσμα πραγματικά συγκινητικό).

Ο Νick Confalone έφτιαξε ένα βίντεο με υλικό από την βιντεοκάμερα του πατέρα του, ο οποίος επί 25 χρόνια, κάθε πρωί της ημέρας των Χριστουγέννων, βιντεοσκοπούσε τα δυο παιδιά του να κατεβαίνουν τις σκάλες ώστε να δουν τα δώρα που τους είχε αφήσει ο Άγιος Βασίλης.

Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά συγκινητικό, καθώς μέσα σε 25 χρόνια, βλέπει κανείς μια οικογενειακή παράδοση, τους φίλους, τους συγγενείς, τα κατοικίδια, καθώς και το σπίτι, να αλλάζουν κάθε χρόνο, ωστόσο το συναίσθημα της χαράς παραμένει πάντοτε το ίδιο!

Δείτε το συγκινητικό βίντεο, το οποίο έχει αρχίσει να γίνεται από τα αγαπημένα των χρηστών του Youtube.




μοναχός Μωυσής Αγιορείτης: "Νικημένος νικητής ο Βατοπεδινός Ηγούμενος Εφραίμ"

Ο Ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου Αρχιμ. Εφραίμ εκρίθη ύποπτος φυγής στο εξωτερικό ή συνεχιστής άλλων «εγκλημάτων» και γι’ αυτό αποφασίστηκε η προφυλάκισή του.

Το πλήθος του κόσμου θεωρεί άδικη αυτή την απόφαση, πολιτικό παιχνίδι, στάχτη στα μάτια, μετατόπιση της προσοχής, δήθεν εξυγίανση, κάθαρση και άξια τιμωρία.

Έμπειροι δικαστικοί κύκλοι κρίνουν την απόφαση ανίσχυρη, ατεκμηρίωτη, πραξικοπηματική, επιβεβλημένη άνωθεν.

Η αδικία δεν στρέφεται μόνο κατά του ηγουμένου, αλλά κατά της Εκκλησίας και του τίμιου ράσου. Θεωρείται αρχή διωγμών και ωδινών.

Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

Άντον Τσέχωφ: "Οι μεγαλομάρτυρες της Πρωτοχρονιάς"

Στους δρόμους κόλαση σε χρυσή κορνίζα. Αν δεν ήταν η γιορτινή έκφραση στα πρόσωπα των οδοκαθαριστών και των πολιτσμάνων, θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι στην πρωτεύουσα μπαίνουν οι εχθροί. Πηγαινοέρχονται τρίζοντας και θορυβώντας τα γιορτινά έλκηθρα και οι άμαξες... Στα πεζοδρόμια τρέχουν οι επισκέπτες με τη γλώσσα έξω και τρίβοντας τα μάτια τους... Τρέχουν με τόση ορμή, που, έτσι και άρπαζε η γυναίκα του Πεντεφρία κανένα βιαστικό κρατικό υπάλληλο από την ουρά του φράκου, θα της έμενε στο χέρι όχι μόνο το φράκο, αλλά και όλη η πλευρά με τα συκώτια του και τη σπλήνα μαζί...

Ξάφνου ακούγεται η διαπεραστική σφυρίχτρα του αστυνομικού. Τι έγινε; Οι οδοκαθαριστές παρατούν τα πόστα τους και τρέχουν προς τα εκεί που ακούστηκε το σφύριγμα...

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 68

Συνέχεια για τις φαντασίες και τις πολλές και ποικίλες θεωρίες.

68. Μερικοί αμφιβάλλουν ακόμη, επειδή δέχονται τις φαντασίες και τις πολλές και ποικίλες θεωρίες, και μας εναντιώνονται νομίζοντας ότι τάχα ακολουθούν τους Αγίους. Κι αυτό γιατί ο Θεολόγος Γρηγόριος λέει ότι ο Θεός μόνο με το νου σκιαγραφείται, όχι από την ουσία Του αλλά από τις ιδιότητές Του, με τη συνένωση διαφόρων φαντασιών σε μία εικόνα της αλήθειας· και ο θείος Μάξιμος, ότι δεν μπορεί ο νους να φτάσει στην απάθεια από μόνη την πράξη, αν δεν έχει διαδοχικά πολλές και ποικίλες θεωρίες· και άλλοι Άγιοι διακηρύττουν τα ίδια με αυτούς.


Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 67

Πώς φαντάζονταν οι Προφήτες.

67. Αν μερικοί νομίζουν ότι οι οράσεις και τα σχήματα και οι αποκαλύψεις των Προφητών έγιναν με τη φαντασία και τη φυσική τάξη, αυτοί ας γνωρίζουν ότι βρίσκονται μακριά από την αλήθεια. Οι Προφήτες, όπως και οι τωρινοί μύστες των θείων, δεν έβλεπαν ούτε φαντάζονταν κατά τη φυσική τάξη και φαντασία όσα έβλεπαν και φαντάζονταν, αλλά ο νους τους δεχόταν τις εντυπώσεις και τις φαντασίες κατά τρόπο θείο και υπερφυσικό με την ανέκφραστη δύναμη και χάρη του Αγίου Πνεύματος, όπως λέει ο μέγας Βασίλειος: «Με κάποια ανέκφραστη δύναμη εντυπώνεται η φαντασία του νου εκείνων που τον έχουν καθαρό και απερίσπαστο, και ακούνε σαν ηχώ μέσα τους το λόγο του Θεού». 

Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2011

Άγιος Νεόφυτος ο Έγκλειστος: "Λόγος στην Γέννηση του Σωτήρος"

Γνωρίζουμε βεβαίως όλοι, γνωρίζουμε ότι ο αισθητός αυτός ήλιος αποστέλλει το φως του σε όλη την υφήλιο, «και ουκ έστιν (ουδείς) ως αποκρυβήσεται της θέρμης αυτού» και από της διαυγέστατης λαμπρότητός του. Πολλές φορές όμως οι ολόλαμπρες ακτίνες του καλύπτονται από νέφη και ομίχλη ή από το φύλλωμα των δένδρων, αλλά και πάλι, η πνοή κάποιου ανέμου διαλύει το νεφικό επικάλυμμα και την ομίχλη εκείνη και επιτρέπει στις φεγγοβόλες ακτίνες να εξαπλωθούν τρανώς σε όλη την κτίση. Τον δε προ ηλίου «ήλιον της δικαιοσύνης» τον νοητό, ο οποίος εγεννήθη σήμερα από την «κούφη νεφέλη», από την φωτοφόρο και ηλιακή και πάναγνο κοιλία παραδόξως, καλύπτει η του «δούλου μορφή», τα νηπιώδη σπάργανα και το σπήλαιο το φτωχό και συμφώνως με την οικονομία και ορισμένα άλλα, τα οποία συμβολίζουν την πτωχεία και την ταπεινότητα.

Λεμεσού Αθανάσιος: "Νιώθω απογοήτευση για την απόφαση προφυλάκισης"

«Έχω βαθιά θλίψη και απογοήτευση για την απόφαση αυτή που λήφθηκε παραμονή των Χριστουγέννων, το να αποφασίσει η δικαιοσύνη να φυλακίσει έναν Ηγούμενο», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Σεβ. Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος, σχολιάζοντας την απόφαση για προφυλάκιση του Ηγουμένου Εφραίμ.

Επίσης ο Μητροπολίτης Λεμεσού, αναφερόμενος στην προσωπικότητα του Ηγουμένου τόνισε: «Ο Ηγούμενος Εφραίμ αφιέρωσε όλο του, τον εαυτό στη Εκκλησία και στην υπηρεσία του λαού του Θεού».

«Τον αντιμετωπίζουν λες και είναι κανένας εγκληματίας, από τον οποίο κινδυνεύει η Ελλάδα! Άραγε έλυσαν τα προβλήματα τους τα υπόλοιπα και κινδυνεύουν από τον γέροντα Εφραίμ;», αναρωτήθηκε ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος.

Σε άλλο σημείο ο Μητροπολίτης Αθανάσιος, ανέφερε ότι «η απόφαση αυτή είναι πάρα πολύ θλιβερή….».

Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2011

Μιχάλης Μαυροφοράκης και Αγάπιος Ματσαγκούρας: Ο εορτασμός τών Χριστουγέννων (Μέρος 1ο)

Απομαγνητοφώνηση από εκπομπή της Πειραϊκής Εκκλησίας, της σειράς εκπομπών: "Ορθοδοξία και Αίρεση", του Β΄ Βιβλικού και των συνεργατών του.

1. Η σημασία των Χριστουγέννων

Τα Χριστούγεννα, είναι Θεοφανεία. Φανέρωσις του Θεού. Ο Απόστολος Παύλος, στην Α’ προς Τιμόθεον επιστολή του κεφ. Γ: 16, γράφει: «Θεός εφανερώθη εν σαρκί”. Και πώς εφανερώθη ο Θεός εν σαρκί; Αφού γεννήθηκε ως άνθρωπος. Δηλαδή, άνθρωπος σαν κι εμάς, από σάρκα και αίμα. «Κεκοινώνηκεν σαρκός και αίματος», όπως αναφέρει στην Προς Εβραίους επιστολή 2/β: 14.

Τα Χριστούγεννα είναι η ημέρα που η αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας εορτάζει την κατά σάρκα γέννηση του Υιού του Θεού εκ της Υπεραγίας Θεοτόκου στο σπήλαιο της Βηθλεέμ της Ιουδαίας επί Καίσαρος Αυγούστου. Από τότε δε, αρχίζει και η εκκλησιαστική μας ιστορία. Αυτή η φανέρωση του Θεού εν σαρκί, αυτή η γέννηση του Θεού ως ανθρώπου, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό γεγονός διότι αυτό, αν εξαιρέσει κανείς τον Ευαγγελισμό προς την Παρθένο Μαρία που προηγήθηκε στην ουσία, σηματοδοτεί την έναρξη της σωτηριώδους οικονομίας και των γεγονότων που οδήγησαν τον άνθρωπο στην λύτρωση από την αμαρτία και στη δυνατότητα της αναστάσεως και της θεώσεως. Διότι φυσικά αν δεν υπήρχε το μυστήριον της σάρκωσης του Υιού του Θεού,, δεν θα υπήρχε και το σωτηριώδες Πάθος και δεν θα ακολουθούσε η Ανάστασις δια της οποίας αναστήθηκε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος από τον θάνατο και την πτώση της αμαρτίας.

Ευάγγελος Χρ. Καραδήμος: "Βίος και πολιτεία του Οσίου Γέροντος Πορφυρίου" (βιβλιοπαρουσίαση)

Τίτλος: Βίος και πολιτεία του Οσίου Γέροντος Πορφυρίου
Συγγραφέας: Ευάγγελος Χρ. Καραδήμος
Εκδόσεις: Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος
Μήνας έκδοσης: Δεκέμβριος
Έτος έκδοσης: 2011
Σελίδες: 697
Τιμή: €20

Ο Γέροντας Πορφύριος, πιστεύοντας στην παντοδυναμία και στην βοήθεια του Θεού, κατόρθωσε, με τη μεγάλη αγάπη του στον Χριστό και την ταπείνωσή του, να υπερνικήσει όλα τα εμπόδια και τους κινδύνους της πολύβουης Αθήνας για την εν Χριστώ ζωή. Όπως άλλοτε ο Άγιος Αθανάσιος, συνεδύασε την ήσυχη πράξη και την έμπρακτη ησυχία. 

Συλλογικό έργο: "Από την ασκητική και ησυχαστική αγιορείτικη παράδοση" (βιβλιοπαρουσίαση)

Τίτλος: Από την ασκητική και ησυχαστική αγιορείτικη παράδοση 

Συγγραφέας: Συλλογικό έργο (ανώνυμοι αγιορείτες μοναχοί)
Εκδότης: Ιερόν Ησυχαστήριον Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος,
Μήνας: Έκδοσης: Δεκέμβρης
Έτος Έκδοσης: 2011
Αριθμός Σελίδων: 830
Tιμή: €17

Από τα προλεγόμενα του βιβλίου: [...] 'Ολα όσα αναφέρονται στο ανά χείρας βιβλίο, είναι πράξεις (ασκητικά κατορθώματα ή πτώσεις) και πρακτική διδασκαλία Αγιορειτών. Γράφονται για να παρακινήσουν σε μετάνοια και σε μίμηση της ασκητικής βιοτής τους ή να μας κάνουν προσεκτικούς με τα παθήματά τους.

Στρατής Δουμούζης: Η γνωριμία του παπα - Φώτη με τον άγιο Σιλουανό

Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Άγιο Όρος (ο παπα Φώτης) είχε την ευλογία να συναντήσει και να γνωρίσει πολλούς πνευματικούς πατέρες από διάφορες Μονές, όπως στη Ρωσική Μονή του Αγίου Παντελεήμονος τον πατέρα Σιλουανό ο οποίος έχει σήμερα ανακυρηχθεί άγιος της Εκκλησίας μας. Ο γέρων Σιλουανός που μόναζε στη Μονή αυτή είχε το διακόνημα τότε του οικονόμου. Τον συνάντησε τυχαία σε μια επίσκεψή του και αμέσως τον τράβηξε η αγιότητά του. 

Μου έλεγε ο παπα Φώτης στην αυλή του αγίου Συμεών: "Πήγα στη Μονή του αγίου Παντελεήμονος να προσκυνήσω. Αφού προσκύνησα κατευθύνθηκα στην Τραπεζαρία της Μονής. Η τραπεζαρία πριν λίγη ώρα είχε κλείσει για τους επισκέπτες και οι Μοναχοί οικονόμοι είχαν πάει στο Οικονομικό (ξεχωριστή τραπεζαρία γι' αυτούς) για να φάνε μετά από την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Πήρε είδηση την παρουσία μου ένας Μοναχός και ήλθε σ'εμένα και με πολλή αγάπη με ρώτησε αν έφαγα. Του είπα ότι δεν πρόλαβα την Τραπεζαρία ανοιχτή. Ο Μοναχός αυτός ήταν ο Σιλουανός και με πήρε με το ζόρι σχεδόν στο Οικονομικό και με περιποιήθηκε ο ίδιος. 

Μας δόθηκε ευκαιρία να συζητήσουμε πολλά πνευματικά θέματα και από την πρώτη στιγμή που μου μίλησε κατάλαβα ότι πρόκειται για πνευματικό άνθρωπο και η μορφή του έλαμπε από αγιότητα. Μου εξήγησε ότι πήρε το διακόνημα του Οικονόμου χάριν της υπακοής και ευχαριστούσε το Θεό για το διακόνημα αυτό". 


Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 66

Η καθαρότητα και η τελειότητα του νου, της ψυχής και της καρδιάς.

Ο καθαρός νους.
66. Νους καθαρός είναι εκείνος που απομακρύνθηκε από την άγνοια και καταφωτίζεται από το θείο φως.

Η καθαρή ψυχή.
Ψυχή καθαρή είναι εκείνη που ελευθερώθηκε από τα πάθη και ευφραίνεται ακατάπαυστα με τη θεία αγάπη.

Η καθαρή καρδιά.
Καρδιά καθαρή είναι εκείνη που παρουσίασε στο Θεό τελείως ασχημάτιστη και αδιαμόρφωτη τη μνήμη και έτοιμη να σφραγιστεί μόνο με τα δικά Του σημεία, με τα οποία συμβαίνει να φανερώνεται ο Θεός. Κοντά σ' αυτά βάζομε και τα επόμενα.

Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2011

Λιάνα Κανέλλη: "Εμείς την Πα­ναγία την έχουμε Αρχιστράτηγο".

 Το Άγιον Όρος, την τύχη την αγαθή είχα να το πρωταντικρίσω εγώ πετώντας μ' ένα «Μιράζ 2000» πάνω απ' τον Άθω πέρυσι τέτοιες μέρες. Ήταν το δώρο των φρουρών του Αιγαίου, όπως έκτοτε αποκαλώ τους πιλότους της πολεμικής μας αεροπορίας, για τη γιορτή των αρχαγγέλων, τη δική τους, προς μία δημοσιογράφο που επιμένει να μετράει τις αναχαιτίσεις των απέναντι κι όχι τις παραβιάσεις τους...

Λέγω «τύχη αγαθή» κι ας με πουν μελοδραματική, όσοι δεν ένιωσαν το προνόμιο να αεροζυγιάζονται με τα σύννεφα. Να περιδιάβαιναν τις κατοικίες των αγγέλων. Να βλέπουν μ' όλα τα κύτταρα του φθαρτού σώματος τους, την προσευχή ως αύρα χαρμολύπης να εγκολπώνεται σκήτες και μοναστήρια, τις κατοικίες των εραστών μιας ταπεινότητας, που αντέχει χίλια χρόνια τώρα να υπερασπίζεται με πίστη κι αγάπη τους πολλούς και άπιστους.

Λαρίσης Ιγνάτιος: "Δεν μας τα λέει καλά η κυρία Αρβελέρ"

Από το Βόλο μας έστειλε το άστοχο και ανούσιο μήνυμά της η μεγάλη κυρία των Ελληνικών Γραμμάτων.

Λυπούμαστε ειλικρινά, διότι κι αυτή η μεγάλη Καθηγήτρια, η Επιστήμων του παγκοσμίου βεληνεκούς, έπεσε στο ίδιο ολίσθημα.

Ειλικρινά δεν το περιμέναμε απ’ αυτήν να μασήση την ίδια μονότονη κι ανούσια καραμέλα. Την καραμέλα της θρυλουμένης «Εκκλησιαστικής περιουσίας».

Ποιάς Εκκλησιαστικής περιουσίας, κυρία μου; Επιτρέπεται να πιάνεσαι αδιάβαστη εσύ σήμερα και να εγκαλής την Εκκλησία στους τόσο δύσκολους καιρούς της;

Αυτή είναι η βοήθειά σου στο Γένος και την Εκκλησία του; Ένα καλό λόγο ώφειλες και δεν τον είπες.


Βασίλειος ο Κρης: Γέροντας Αλύπιος - Απαντήσεις σε προβληματισμούς (Βιβλιοπαρουσίαση)

Τίτλος: Γέροντας Αλύπιος: Απαντήσεις σε προβληματισμούς
Συγγραφέας: Βασίλειος ο Κρης
Εκδότης: Επτάλοφος
Μήνας: Έκδοσης: Δεκέμβρης
Έτος Έκδοσης: 2011
Αριθμός Σελίδων: 271
Tιμή: €15

Λίγα λόγια: Ο τίτλος μάλλον αδικεί το περιεχόμενο του βιβλίου. Πώς θα μπορούσε όμως ν' αποδοθεί διαφορετικά, έστω και αν ο Γέροντας Αλύπιος απαντά απλά και κατανοητά, αλλά με πνεύμα πάντοτε θεολογικό σ' όλες τις απορίες, σε όλους τους προβληματισμούς, όχι μόνον των απλών και καλοπροαίρετων πιστών, αλλά και των απίστων που νόμισαν οι δυστυχείς, ότι θα μπορούσαν να τον προβληματίσουν ή μάλλον να τον σκανδαλίσουν.

π. Θεμιστοκλής Χριστοδούλου: "Εξομολόγοι ή Ψυχολόγοι;" (απομαγνητοφωνημένη ομιλία)

(11-1-2010: Ομιλία στην Ενορία Κοιμήσεως Θεοτόκου Κορωπίου)

Χαίρομαι ιδιαιτέρως που βρίσκομαι και φέτος μαζί σας. Κατόπιν της προσκλήσεως των σεβαστών πατέρων, του πατρός Σπυρίδωνα και του πατρός Αθανασίου, έρχομαι με πολλή χαρά κοντά σας για να σας αναπτύξω επί τη ενάρξει του νέου έτους ένα θέμα το οποίο απασχολεί πάρα πολύ -ιδιαιτέρως στα τελευταία χρόνια- την κοινωνία μας. Το θέμα αυτό έχει τίτλο: Εξομολόγοι ή Ψυχολόγοι;

Καταρχήν η επιλογή του θέματος έγινε κατόπιν πολύ μεγάλης συζητήσεως από συνάξεις με τους νέους, με τους οποίους ασχολούμεθα πάρα πολύ εις την ενορία και στην τριβή μας. Οι νέοι μας πολλές φορές έχουν κάποιες τοποθετήσεις πολύ δυνατές τις οποίες μπορούν να απαντήσουν, όμως από το κοινωνικώς γίγνεσθαι και από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα δεσμεύονται και δεν μπορούν να απαλλαγούν παρόλο που οι τοποθετήσεις τους είναι πάρα πολύ σωστές. Γι’ αυτό θα ήθελα να προσέξουμε και να δώσουμε κάποιες βασικές αρχές σ’ αυτό το θέμα που αφορά όλους μας.


Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2011

Ιερομόναχος Γρηγόριος: Το μυστήριον του γάμου - Κοινωνία αγάπης

Τίτλος: Το μυστήριον του γάμου - Κοινωνία αγάπης
Συγγραφέας: Ιερομόναχος Γρηγόριος
Εκδότης: Ιερόν Κουτλουμουσιανόν Κελλίον Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος
Μήνας Έκδοσης: Δεκέμβρης
Έτος Έκδοσης: 2011
Αριθμός Σελίδων: 65
Tιμή: €4.26


Από τον πρόλογο του βιβλίου: Είναι κοινή διαπίστωση πως στις μέρες μας ο θεσμός του γάμου και της οικογενείας διέρχεται μία βαθιά και πρωτόγνωρη κρίση. Σήμερα οι νέοι άνθρωποι πολύ δύσκολα αποφασίζουν να παντρευτούν ενώ πολύ εύκολα φθάνουν στον χωρισμό. Ακόμη και στις περιπτώσεις που ο γάμος δεν διαλύεται, τις περισσότερες φορές δυστυχώς είναι μια απλή συμβίωση για χάρη των παιδιών ή κοινωνικής ευπρέπειας, και όχι μία συμπόρευση αγάπης.

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Στο Χριστό στο Κάστρο

― Τὸ Γιάννη τὸ Νυφιώτη καὶ τὸν Ἀργύρη τῆς Μυλωνοῦς, τοὺς ἔκλεισε τὸ χιόνι ἀπάν᾽ στὸ Κάστρο, τ᾽μ πέρα πάντα, στὸ Στοιβωτὸ τὸν ἀνήφορο· τ᾽ ἀκούσατε;

Οὕτως ὡμίλησεν ὁ παπα-Φραγκούλης ὁ Σακελλάριος, ἀφοῦ ἔκαμε τὴν εὐχαριστίαν τοῦ ἐξ ὀσπρίων κ᾽ ἐλαιῶν οἰκογενειακοῦ δείπνου, τὴν ἑσπέραν τῆς 23 Δεκεμβρίου τοῦ ἔτους 186… Παρόντες ἦσαν, πλὴν τῆς παπαδιᾶς, τῶν δύο ἀγάμων θυγατέρων καὶ τοῦ δωδεκαετοῦς υἱοῦ, ὁ γείτονας ὁ Πανάγος ὁ μαραγκός, πεντηκοντούτης, οἰκογενειάρχης, ἀναβὰς διὰ νὰ εἴπῃ μίαν καλησπέραν καὶ νὰ πίῃ μίαν ρακιά, κατὰ τὸ σύνηθες, εἰς τὸ παπαδόσπιτο· κ᾽ ἡ θειὰ τὸ Μαλαμὼ ἡ Καναλάκαινα, μεμακρυσμένη συγγενής, ἐλθοῦσα διὰ νὰ φέρῃ τὴν προσφοράν της, χήρα ἑξηκοντοῦτις, εὐλαβής, πρόθυμος νὰ τρέχῃ εἰς ὅλας τὰς λειτουργίας καὶ νὰ ὑπηρετῇ δωρεὰν εἰς τοὺς ναοὺς καὶ τὰ ἐξωκκλήσια.

Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 65

Όχι μόνο η απρεπής φαντασία, αλλά και η ευπρεπής είναι απορριπτέα από τους Αγίους στην καθαρή προσευχή και στην απλή και ενιαία εργασία του νου.

65. Τα παραπάνω είναι άθλος όσων είναι ακόμη νήπιοι στην αρετή, δηλαδή των αρχαρίων. Γιατί οι προχωρημένοι απορρίπτουν τελείως και την απρεπή και την ευπρεπή φαντασία και την αχρηστεύουν, αποτεφρώνοντας και διαλύοντάς την σαν το κερί που λιώνει μπροστά στη φωτιά.

Και αυτό, για να επιτύχουν την καθαρή προσευχή και την απομάκρυνση και απογύμνωση του νου τους από όλα τα πράγματα και τις εντυπώσεις, με σκοπό την απλή προσέγγισή του προς το Θεό και, αν θέλεις, και της προσλήψεώς του από Αυτόν και της ασχημάτιστης και ενιαίας ενώσεως με Αυτόν.

Νέα αθώωση στην υπόθεση της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου

Αθώοι κρίθηκαν ο καθηγούμενος της Μονής Βατοπεδίου Αρχιμανδρίτης Εφραίμ και ο Μοναχός Αρσένιος με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών από την κατηγορία της άρνησης μαρτυρίας.

Συγκεκριμένα το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών, με το με αρ. 2087/2011 βούλευμά του έκανε δεκτή την πρόταση του Εισαγγελέα και έκρινε αθώους του Μοναχούς από την κατηγορία της άρνησης μαρτυρίας επειδή αυτοί αρνήθηκαν, όταν κλήθηκαν, να καταθέσουν ως μάρτυρες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής το 2008 που διερευνούσε την υπόθεση των ανταλλαγών της Λίμνης Βιστωνίδας με ακίνητα του Δημοσίου.

Αικατερίνης Τσοτάκου - Καρβέλη: Πότε καθιερώθηκε η Γιορτή της Γέννησης

Το 354 μ.Χ., ύστερα από πολλές συζητήσεις και αντιρρήσεις, ορίστηκε στη Ρώμη σαν μέρα γιορτής της γέννησης η 25η Δεκεμβρίου για τούτο το λόγο: Η ήμερα αυτή ήταν καθιερωμένη από τους Ρωμαίους ως ήμερα γέννησης του Περσικού θεού Μίθρα, του «αήττητου θεού Ήλιου».

Είναι γνωστό πως οι Ρωμαίοι, επιστρέφοντας από τους πολέμους της Ανατολής, έφεραν μαζί τους τη λατρεία πολλών θεών της. Από τους πιο δημοφιλείς ήταν ο Μίθρας, γιατί ήταν ο θεός του φωτός, του Ήλιου, που μάχεται και διώχνει το σκοτάδι. Το Γενέθλιόν του, η μέρα δηλαδή που γεννήθηκε, είχε συνδυαστεί με τη χειμερινή τροπή του ήλιου, που γύρω στις 25 Δεκεμβρίου αρχίζει να κερδίζει έδαφος και να στέκεται περισσότερο στο ουράνιο στερέωμα. Η μέρα αυτή για τους Ρωμαίους ήταν ημέρα ευφροσύνης. Έφευγαν τα σκοτάδια, ερχόταν το φως! Τη γιόρταζαν, λοιπόν, με μεγάλη λαμπρότητα και πολλά ξεφαντώματα.

Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Ἄνθρωπος γίνεται Θεός, ἵνα Θεὸν τὸν Ἀδὰμ ἀπεργάσηται

Μὲ τὴν ἐνανθρώπηση καὶ γέννησή Του ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστὸς πραγματοποιεῖ τὸ σκοπὸ τῆς πλάσεως τοῦ ἀνθρώπου, τὴν ἐμφάνιση τοῦ Θεανθρώπου στὴν ἱστορία. Τὴν ἕνωση τοῦ κτιστοῦ πλάσματος μὲ τὸν Ἄκτιστο Πλάστη. Ὁ σκοπὸς τῆς ἐνανθρωπήσεως εἶναι ἡ θέωση τοῦ ἀνθρώπου. «Ἄνθρωπος γίνεται Θεός, ἵνα Θεὸν τὸν Ἀδὰμ ἀπεργάσηται» (τροπάριο Χριστουγέννων). «Αὐτὸς ἐνηνθρώπησεν, ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν» (Μ. Ἀθανάσιος). «Ἄνθρωπος γὰρ ἐγένετο ὁ Θεὸς καὶ Θεὸς ὁ ἄνθρωπος» (Ἱ. Χρυσόστομος). 

Στὴ λογικὴ ἑνὸς ἠθικιστοῦ ὁ ὅρος «θεοποιηθῶμεν», ποὺ χρησιμοποιοῦν Πατέρες, ὅπως ὁ Μ. Ἀθανάσιος, εἶναι σκάνδαλο. Γι’ αὐτὸ μιλοῦν γιὰ «ἠθικὴ θέωση». Διότι φοβοῦνται νὰ δεχθοῦν, ὅτι μὲ τὴ θέωση μεταβάλλεται «κατὰ χάριν» ἡ φύση τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ ἄνθρωπος γίνεται «κατὰ χάριν» αὐτὸ ποὺ ὁ Τριαδικὸς Θεὸς εἶναι «κατὰ φύσιν» (ἄκτιστος, ἄναρχος, ἀθάνατος). 

Άντον Τσέχωφ: Ο μαγικός καθρέφτης (διήγημα)

Μπήκαμε, με τη γυναίκα μου, στο σαλόνι. Μύριζε υγρασία και αποσύνθεση. Μόλις ανάψαμε τα φώτα, εκατομμύρια ποντίκια και αρουραίοι, που δεν είχαν αντικρίσει το φως για εκατό χρόνια τώρα, πήδηξαν προς όλες τις κατευθύνσεις. Όταν κλείσαμε πίσω μας την πόρτα, δημιουργήθηκε ένα ρεύμα αέρα που ανακίνησε το χαρτομάνι, σωρούς ολόκληρους, στο πάτωμα. Το φως έπεσε πάνω σ' αυτά τα χαρτιά και είδαμε ανάμεσαά τους παλιά έγγραφα και μεσαιωνικές εικονογραφήσεις. Στους πρασινισμένους από την πολυκαιρία τοίχους κρέμονταν τα πορτρέτα των προγόνων. Οι πρόγονοι κοιτούσαν υπεροπτικά, αυστηρά, σαν να ήθελαν να πουν: «Ε, ρε, μαστίγωμα που σου χρειάζεται, φιλαράκο!»

Τα βήματά μας αντηχούσαν σε όλο το σπίτι. Η ηχώ απαντούσε στο βήχα μου, η ίδια αυτή ηχώ που κάποτε απαντούσε στους προγόνους μου...


Κάλλιστος και Ιγνάτιος οι Ξανθόπουλοι: Μέθοδος και κανόνας ακριβής - Κεφάλαιο 64

Η απρεπής και η ευπρεπής φαντασία, και πώς πρέπει να τις αντιμετωπίζομε.

64. Επειδή λίγο παραπάνω είπαμε για τη φαντασία, και μάλιστα για φαντασία απρεπή, νομίζομε χρησιμότατο να πούμε λίγα λόγια και γι' αυτή ή μάλλον για κάθε φαντασία, όσο μας είναι δυνατό. Γιατί πολύ αντιστέκεται η καταραμένη στην καθαρή και καρδιακή προσευχή και στην ενιαία και απλανή εργασία του νου. Γι' αυτό και οι θείοι Πατέρες μιλούν με πολλούς τρόπους περί αυτής και εναντίον αυτής. 

Αυτή λοιπόν την ποικιλόμορφη σαν το μυθολογικό Δαίδαλο και πολυκέφαλη σαν τη Λερναία Ύδρα φαντασία, οι Άγιοι τη θεωρούν και την ονομάζουν γέφυρα των δαιμόνων. Γιατί μέσω αυτής περνούν οι κακούργοι και μιαροί δαίμονες, έρχονται σε κάποια επικοινωνία και σμίγουν με την ψυχή και την κάνουν κυψέλη κηφήνων και κατοικία εννοιών ακάρπων και εμπαθών. 

Ομιλία του π. Θεμιστοκλέους Χριστοδούλου για τον παπά-Φώτη τον Λαυριώτη.





 
 
 
 
--------------------------------------------
 
 
 
 
 

Στηρίξτε......