Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012

Γιάννης Αϊβάζης: "Στο Άγιο Όρος βρίσκω ηρεμία, γαλήνη, πνευματικότητα"

Ο Γιάννης Αϊβάζης επισκέπτεται συχνά το Άγιο Όρος και μένει μερικές μέρες εκεί.

Ο ηθοποιός μίλησε για τις επισκέψεις του, καθώς και για το τι κάνει στο Άγιο Όρος, στο περιοδικό ΟΚ!: «Από παιδί είχα μια ιδιαίτερη σχέση με την εκκλησία. Ήμουν παπαδοπαίδι και μέχρι το Γυμνάσιο πήγαινα στο Κατηχητικό. 

Στην πορεία έχασα αυτή την επαφή με το Θείο και ίσως και λόγω της δουλειάς, κατέληξα να είμαι ορθολογιστής. Δυστυχώς, όλοι μας έχουμε γίνει υλιστές και ειδικά εμείς οι ηθοποιοί πρέπει να καταλάβουμε ότι η ζωή δεν είναι μόνο χειροκρότημα. Στο άγιο Όρος βρίσκω ηρεμία, γαλήνη, πνευματικότητα. Νιώθω ότι γεμίζω τις μπαταρίες μου κάθε φορά που πηγαίνω εκεί, γιατί κουβεντιάζω με τον πνευματικό μου, διαβάζω, ψέλνω». 

----------------------------------------
πηγή: www.gossip-tv.gr

Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012

"Λόγος εις τον Απόστολο Ιωάννη"

Πλήρης τίτλος: 
Λόγος στον άγιο Απόστολο και Ευαγγελιστή 
και στον Χριστό ιδιαίτερα αγαπημένο Ιωάννη τον Θεολόγο.

Γίνεται λόγος και για την αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον


(Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς)

Σήμερα τελούμε την εορτή ενός από τους προκρίτους Αποστόλους του Χριστού και επευφημούμε αυτόν ως πατέρα ό­λων εκείνων που φέρουν το όνομα τού Χριστού, ή καλύτερα ως πατριάρχη ε­κείνων «που γεννήθηκαν όχι από αίμα­τα ούτε από θέλημα σαρκικό, ούτε από θέλημα άνδρα, αλλά από τον Θεό».

Γι­ατί, όπως ο Ιακώβ προέβαλε δώδεκα πατριάρχες κατά σάρκα, από τους οποίους προήλθαν οι δώδεκα φυλές τού Ισραήλ, έτσι και ο Χριστός προέβαλε πνευματικά τους δώδεκα μύστες· γιατί τον αριθμό εκείνου που ελεεινά εξέπεσε τον συμπλήρωσε ο Παύλος, προς τον οποίο έσκυψε από τον ου­ρανό ο Χριστός. Αν όμως δεν υπάρχουν και εδώ φανερά φυλές ισάριθμες δεν είναι καθόλου αξιοθαύμαστο· γιατί τα πνευματικά διαιρούνται αδιαίρετα· γι’ αυτό και, ενώ οι φαινόμενες σωματικές αισθήσεις είναι πέντε, μία είναι η αίσθηση της ψυχής διαιρούμε­νη αδιαίρετα. 

Όσιος Παΐσιος Βελιτσκόφσκυ: "Τα παιδιά της ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ"

Η ΥΠΕΡΗΦAΝΕΙΑ γεννάει την φιλοδοξία

η φιλοδοξία γεννάει τη φιληδονία

η φιληδονία γεννάει τη γαστριμαργία και την πορνεία

η πορνεία γεννάει την οργή που αφαιρεί τη θέρμη της καρδίας και είναι καταστροφή για κάθε αρετή

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

«Μας αρρωσταίνει ο σταυρός στο Σημείο Μηδέν και πρέπει να αφαιρεθεί», λένε με αγωγή τους οι άθεοι

(από τον blog "Κόκκινος Ουρανός")
 
Στα δικαστήρια για τον σιδερένιο σταυρό που σχηματίστηκε μόνος του στα ερείπια στο σημείο της επίθεσης της 11ης Σεπτεμβρίου στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου, (γνωστό ως ‘Σημείο Μηδέν’ / ‘Ground Zero’), κατέφυγαν με αγωγή τους οι άθεοι της οργάνωσης ‘Αμερικάνοι Άθεοι’ οι οποίοι ισχυρίζονται ότι "έχουν υποστεί σοβαρές σωματικές και ψυχικές ασθένειες", επειδή το θρησκευτικό σύμβολο τους κάνει να αισθάνονται "αποκλεισμένοι".

Γέροντας Πορφύριος: "Πρακτικά βήματα πνευματικής ζωής"

Για να έλθει ο Χριστός στην καρδιά πρέπει να Τον αγαπήσετε. Για να Τον αγαπήσετε, πρέπει να σας αγαπήσει πρώτα Εκείνος. Πρέπει πρώτα ο Θεός να σας γνωρίσει και μετά εσείς. Θα εγκύψει και Αυτός αν εσείς πρώτα Του το ζητήσετε. Για να σας αγαπήσει, πρέπει να είστε άξιοι. Για να είστε άξιοι, πρέπει να κάνετε προετοιμασία.

Πρώτα απ’ όλα μακριά η ιδιοτέλεια. Η προσευχή πρέπει να είναι ανιδιοτελής. Όλα να γίνονται μυστικά ανιδιοτελώς. Δηλαδή να μη σκέπτεσθε πως, αν συγκεντρωθείτε με το νου, η χάρις θα έλθει και στην καρδιά και θα έχετε και σκίρτημα. 

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2012

αρχ. Δανιήλ Αεράκη: "Η Παναγία, η Μυρτιδιώτισσα" (24 Σεπτεμβρίου)

Κανένα πρόσωπο, κανένας άγιος, δεν έχει τόσα ονόματα, όσα έχει η Μαρία η «Κεχαριτωμένη». Ονόματα, που αναφέρονται στην αρετή της: Άσπιλη, Αμόλυντη, Αγνή, Αγία, Παναγία. Ονόματα, που αναφέρονται στη θέση, που κατέχει τώρα στον ουρανό: Βασίλισσα, Παντάνασσα, Πλατυτέρα, Ενδοξότερα των Χερουβίμ. Ονόματα, που αναφέρονται στις εικόνες της: Πορταΐτισσα, Ρόδον το Αμάραντον, Γαλακτοτροφούσα, Δεομένη, Τριχερούσα. Ονόματα, που αναφέρονται στα σημεία και τα θαύματά της: Γρηγορούσα, Γοργοεπήκοος, Φανερωμένη, Ελεούσα, Γιάτρισσα. Ονόματα, που αναφέρονται στους τόπους, που τιμάται ιδιαιτέρως κάποια εικόνα της: Παναγία της Τήνου, Προυσώτιοοα, Χοζεβίτισσα, Μυρτιδιώτισσα.

Ιωάννη Καραβιδόπουλου: "Το θείο προσκλητήριο" (Κυριακή Α΄Λουκά)

Οι ευαγγελικές περικοπές που όρισε η Εκκλησία μας να διαβάζονται στην θεία Λειτουργία από τα τέλη Σεπτεμβρίου, και συγκεκριμένα από την επόμενη Κυριακή μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταύρου μέχρι τα Χριστούγεννα, είναι παρμένες από το ευαγγέλιο του Λουκά. Η πρώτη αυτής της σειράς περιέχει την κλήση των πρώτων τεσσάρων μαθητών του Ιησού στο αποστολικό έργο, του Πέτρου, Ανδρέα., Ιακώβου και Ιωάννου. Το γεγονός αυτό διηγούνται όλοι οι ευαγγελιστές. 

Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2012

Χριστοδούλου A.: "Οι 8 τρόποι πειρασμών"

Οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ὀρθοδοξίας μας πού πάσχουν τά Θεῖα – μᾶς διδάσκουν πώς στό δρόμο τῆς σωτηρίας ὁ ἄνθρωπος πειράζεται ἀπό τό διάβολο μέ ὀκτώ τρόπους: (1) ἐκ τῶν ὄπισθεν, (2) ἐκ τῶν ἔμπροσθεν, (3) ἐξ ἀριστερῶν, (4) ἐκ δεξιῶν, (5) ἐκ τῶν κάτω, (6) ἐκ τῶν ἄνω, (7) ἐκ τῶν ἔσω καί (8) ἐκ τῶν ἔξω.

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

αρχιμ. Ζαχαρία Ζάχαρου: "Η αφύπνιση της καρδιάς με τη μνήμη του θανάτου"

Ο άνθρωπος και οι «κλήροι» του βρίσκονταν μέσα στον νου του Τριαδικού Θεού «προ χρόνων αιωνίων». Σε στιγμή απροσδιόριστη από τις περιορισμένες ανθρώπινες δυνάμεις, ο προαιώνιος Θεός αποφάσισε να δημιουργήσει τον άνθρωπο «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσίν» Του. Τον έπλασε με προσωπικό και άμεσο τρόπο, προικίζοντάς τον με απίστευτο νου και μεγαλειώδη καρδιά, ικανά να αγκαλιάσουν όχι μόνο όλη την κτίση, «ορωμένην τε και ούχ ορωμένην», όπως αναφέρεται στη Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου, αλλά και την ίδια την αιωνιότητα του Θεού. 

Νικόλαου Σωτηρόπουλου: Κατά Ματθαίον - Κεφάλαιο 23

Οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι παραδείγματα προς αποφυγήν

(1)Τότε ο Ιησούς μίλησε στα πλήθη του λαού και στους μαθητάς του (2)λέγοντας: «Πάνω στη διδασκαλική έδρα του Μωυσή κάθησαν οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι. (3)Όλα δε, όσα θα σας πουν να τηρήτε, να τηρήτε και να πράττετε, αλλά κατά τα έργα τους να μη πράττετε. Διότι λέγουν και δεν πράττουν. (4)Διότι δένουν βαρειά και δυσβάστακτα φορτία και τα φορτώνουν στους ώμους των ανθρώπων, αλλ' οι ίδιοι δεν θέλουν ούτε με το δάκτυλό τους να τα κινήσουν.

Κάλλιστος Αγγελικούδης: "O πρακτικός και ο θεωρητικός"

51. Την ηδονή της αγαθής μερίδας σχετικά με την αληθινή θεωρία απολαμβάνει ο θεωρητικός, ασκούμενος στη σιωπή και θεωρώντας τον Ιησού. Αυτή την ηδονή ο πρακτικός δεν την έχει δοκιμάσει και αγνοώντας την φροντίζει κι ανησυχεί για πολλά, ψάλλοντας, διαβάζοντας και κατακουράζοντας το σώμα του· καμιά φορά και κατηγορεί ως αδρανείς και αμελείς στο καθήκον τους εκείνους που άπλωσαν το νοερό μέρος της ψυχής στα νοητά πράγματα που δε φαίνονται στην αίσθηση, ενώ σ' αυτά και το να ασχολείται κανείς είναι ανέκφραστη ηδονή και το να ηρεμεί είναι χαρά ανεκλάλητη. 

Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012

"ΤΟ ΘΑΥΜΑ": "Μια ρωσική ταινία βασισμένη σ'ένα θαύμα που συγκλόνισε την Σοβιετική Ενωση του 1956


Η ταινία βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά που συνέβησαν στη Σαμάρα το 1956. Στη διάρκεια των διακοπών, μια κοπέλα παίρνει από τον τοίχο την θαυματουργή εικόνα του Αγίου Νικολάου και αρχίζει να χορεύει μαζί της, αλλά ξαφνικά παγώνει στη θέση της. Η κατάστασή της θα κρατήσει πολλούς μήνες. Οι κάτοικοι της μικρής πόλης είναι τρομοκρατημένοι από αυτό το εξαιρετικό γεγονός, το οποίο εξελίσσεται σε ένα θαύμα...








Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2012

Μωϋσέως Ἁγιορείτου, μοναχοῦ: " Ἡ Βατοπεδινή Θεοτόκος"

Τὸ Ἅγιον Ὄρος δίκαια, ἀξία, ὡραῖα καὶ εὔστοχα ὀνομάζεται, κατὰ τὸν περίφημο ἐκεῖνο Ξηροποταμηνὸ μοναχό, Καισάριο Δαπόντε, «Περιβόλι τῆς Παναγιᾶς». Εἶναι ὁ ἐράσμιος τόπος, ποὺ τὸν ἀγάπησε, κατὰ ἀρχαία ἱερὰ παράδοση, κατὰ τὴν διέλευσή Της, καὶ τὸν ζήτησε ἀπὸ τὸν Υἱό Της, γιὰ νὰ δοξάζεται τὸ ὄνομά Του. Εἶναι ἡ Ἔφορος, Ἰατρὸς καὶ Προστάτισσα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, κατὰ τὸν μεγάλο Θεολόγο τοῦ 14ου αἰῶνος, ἅγιο Γρηγόριο τὸν Παλαμά, ὅπως ἔγραψε στὸ κατανυκτικό του ἐγκώμιο γιὰ τὸν ὅσιο Πέτρο τὸν Ἀθωνίτη, τὸν πρῶτο γνωστὸ ἐπώνυμο ὅσιο τοῦ ἁγιότεκνου ἱεροῦ Ἄθωνα (9ος αἰ).

Κάλλιστος Αγγελικούδης: "Περί θεωρίας"

50. Ο νους του ανθρώπου είναι σαν ένας τόπος που δέχεται τη λάμψη της θείας φανερώσεως. Η ιδιότητά του, για την οποία θα μιλήσω, είναι θαυμαστή και αντίθετη με ό,τι συμβαίνει στον αισθητό τόπο. Ο αισθητός τόπος δηλαδή, όσο πιο εκτεταμένος είναι, τόσο περισσότερα δέχεται. 

Κάλλιστος Αγγελικούδης: "Η συμμετοχή της οράσεως"

48. Μετά τη νοερή ένωση της καρδιάς μέσω της χάρης, ο νους βλέπει χωρίς πλάνη μέσα σε φως πνευματικό και τείνει να φτάσει το επιθυμητό του, που είναι ο Θεός, παραιτώντας ολότελα την αίσθηση, χωρίς να του μένει κάποια χροιά ή ένα ποιόν ή κάποια επίδραση από τις φαντασίες των αισθητών. 

Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2012

π. Ανδρέας Κονάνος: "Κύκλωσαν την ψυχή μου φόβοι πολλοί"

Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στον Ι.Ν. Αγίου Ελευθερίου Άρεως στις 6 Φεβρουαρίου 2012.


Κάλλιστος Αγγελικούδης: "Ο νους ανεβαίνει με τρεις τρόπους προς τη θεωρία του Θεού"

47. Όπως η κίνηση του σώματος χρειάζεται και κάτι άλλο, έξω από την τάξη της, εννοώ τα μάτια, και κάτι άλλο πέρα από τη δική της φύση, δηλαδή το φως, έτσι και η κίνηση του νου χρειάζεται μάτια διαφορετικά από την τάξη του νου, και φως άλλο, πέρα από τη φύση του. 

αρχ. Εφραίμ Γ. Τριανταφυλλόπουλου: "Περί εσχατολογικών και άλλων τινών «αποκαλυπτικών».

"Επειδή το κακό έχει παραγίνει τον τελευταίο καιρό και κάθε λίγο και λιγάκι βγαίνει κάποιος "φωτισμένος" και διαλαλεί ότι θα πρέπει να αποθηκεύσουμε τρόφιμα, βρήκα μία ωραία ομιλία του πατρός Εφραίμ Τριανταφυλλόπουλου, όπου θεωρώ ότι βάζει τα πράγματα στη σωστή τους βάση. Η "μετάνοια" είναι δύσκολη υπόθεση, επομένως ας ασχοληθούμε με κάτι πιο εύκολο". 
----------------------------------------
Τον τελευταίο καιρό, γινόμαστε μάρτυρες μιας πρωτοφανούς έξαρσης εσχατολογικών παραληρημάτων, ίσως και από ύποπτους κύκλους, οι οποίοι λόγω και νοοτροπίας τους γενικότερης τείνουν ακόμη και σε σχισματικές καταστάσεις: ή θα δεχτείτε αυτά που εμείς λέμε, ή σας αποκαλούμε νεωτεριστές, πλανημένους κλπ, και μάλιστα θα προειδοποιήσουμε και το ποίμνιο… Μπορεί να κάνουμε και δική μας… “εκκλησία”!


Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2012

Κάλλιστος Αγγελικούδης: "Η αγάπη είναι τριών ειδών."

46. Η πείρα γνωρίζει ότι η αρχή της αγάπης είναι τριπλή, και ανάλογα τριών είδών είναι τα πρώτα της, και βέβαια κι οι λόγοι της είναι τριών ειδών. Υπάρχει αγάπη αισθητική, δηλαδή των αισθήσεων, προς μερικά αισθητά. Πρόκειται για περιπαθή όρεξη κάποιου επιθυμητού· γι' αυτό πολλές φορές και τα άλογα ζώα αγαπούν. Υπάρχει και άλλη αγάπη, λογική έφεση της ψυχής για κάτι που νομίζεται αγαθό, με σκοπό να επιτευχθεί το αγαθό.

Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2012

"Καθημερινοί Αγγελοι ζουν δίπλα μας…"

Lou Xiaoying
Η απίστευτη ιστορία της Κινέζας ρακοσυλλέκτριας Lou Xiaoying η οποία κατάφερε μέσα σε 40 χρόνια να σώσει και να αναθρέψει 30 εγκαταλελειμμένα μωρά!

Στην Κίνα, η βρεφοκτονία και η βρεφική εγκατάλειψη είναι σε τρομερή έξαρση λόγω των σκληρών πολιτικών μέτρων που επιτρέπουν μόνο ένα παιδί σε κάθε οικογένεια που ζει σε πόλη.

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Λάμπρος Σκόντζος: Ο Νεοϊουλιανισμός της " Νέας Υδροχοϊκής Εποχής"

Ἐδῶ καὶ περισσότερες ἀπὸ δύο δεκαετίες ἀναβίωσε στὸ δύσμοιρο τόπο μας μία νέα μορφὴ ἀντιχριστιανικῆς πολεμικῆς δίνης. Ἀκούει στὸ ὄνομα «ἀρχαιολατρία» καὶ ἔχει ὅλα τὰ χαρακτηριστικὰ γνωρίσματα παλαιοτέρων ἀντιχριστιανικῶν πρακτικῶν.

 Τὸ σύγχρονο «ἀρχαιολατρικὸ» κίνημα συνεχίζει μὲ τὴν ἴδια ἢ καὶ σφοδρότερη ὁρμὴ τὸν πόλεμο κατὰ τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, ὅπως ἔκανε στὸ παρελθόν, χωρὶς ἀποτέλεσμα, ὁ ἀθεϊστικὸς ὀρθολογισμός, ὁ μαρξισμός, ὁ μηδενισμὸς καὶ γενικὰ ἡ ὑλιστικὴ ἰδεολογία.

Σάββατο, 8 Σεπτεμβρίου 2012

"Ο Ιερέας": Ελληνικοί υπότιτλοι

Αληθινή ιστορία. Είμαστε στον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, κάπου στη Ρωσία. Ο πάτερ Αλέξανδρος κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει τους συμπατριώτες του και ν' ανακουφίσει τις πληγές τους. Επιβιώνει ισορροπώντας ανάμεσα στον κίνδυνο να εκτελέστεί από τους Γερμανούς ή να εκτελεστεί από τους Ρώσους, θεωρούμενος συνεργάτης των Γερμανών. Η ταινία ξεκινά δείχνοντάς μας το κόσμο με τα μάτια μιας μύγας. Μιας μύγας της οποίας τη ζωή, ο πάτερ Αλέξανδρος χαρίζει, μιας και έχει και αυτή αξία. Όλη η ταινία πραγματεύεται την υψηλή αξία της ζωής, δείχνοντας την αντιμετώπιση σοβαρότατων καταστάσεών της κατά τον πόλεμο, μέσα από τον Χριστιανικό τρόπο σκέψης. Προβάλλεται η δύναμη της Ελπίδας που δίνει η Ορθοδοξία και τα υψηλά ιδανικά απλών ανθρώπων. Φως, στις σκοτεινές μέρες μας, μην το χάσετε.




Δείτε επίσης: 



Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012

Κάλλιστος Αγγελικούδης: "Ο φόβος που περιέχει η αγάπη"

45. Εσείς που υψώνεστε σε αγάπες Θεού και σε πνευματικές αναπαύσεις μυστικών ερώτων και γεύεστε με συναίσθηση από αυτό το θεϊκό οινοδοχείο και με άφραστο τρόπο χαίρεστε και γλυκαίνεστε ανάλογα, επειδή παρατηρείτε βάθη μυστηρίων υπερκοσμίων και απολαμβάνετε ανείπωτα και αναπαύεστε σε βαθιά ειρήνη, να φοβάστε ακόμη και, προσέχοντας στο Θεό, να προσεύχεστε και να ταπεινώνεστε με κάθε τρόπο, ακούγοντας τον αγιότατο Δαβίδ που φωνάζει φανερά στο Θεό: «Συ είσαι η αγαλλίασή μου· λύτρωσέ με από αυτούς που με περικύκλωσαν»(Ψαλμ. 31, 7), και που διδάσκει με μεγαλοσύνη, ή μάλλον εμπνευσμένος από το Άγιο Πνεύμα: «Να υπηρετείτε τον Κύριο με φόβο και να νιώθετε αγαλλίαση γι' Αυτόν με τρόμο»(Ψαλμ. 2, 11).

Πέμπτη, 6 Σεπτεμβρίου 2012

Αρχιμ. Παύλος Παπαδόπουλος: "Πρέπει να νοιάζει τον χριστιανό εάν και πότε θα πάρουμε την Πολη";

«Ου γαρ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν» διαβάζουμε στην προς Εβραίους επιστολή και διαπιστώνουμε ότι ο Χριστιανός δεν μπορεί να συνδέεται με κάποια επίγεια πόλη και πατρίδα παρα μόνο να στρέφεται προς την πόλη πού θα εμφανιστεί σε χρόνο μελλοντικό.
Σε ποια πόλη λοιπόν αναφέρεται εδώ το ιερό κείμενο; Στην «Άνω Ιερουσαλήμ» -στην Βασιλεία του Θεού - όπου εκεί οι ουρανοπολίτες θα έχουν την αιώνια θαλπωρή της ελευθερίας από την αμαρτία- της αγάπης του Θεού- της πληρότητας του είναι τους.

Στηρίξτε......